Huisregels Dierenkliniek Meppel 

 

Huisregels per 1 september 2017

Huisregels Dierenkliniek Meppel - Huisregels per 1 september 2017

Huisregels Dierenkliniek Meppel

  • Bij Dierenkliniek Meppel worden alleen gezelschapsdieren behandeld, zoals honden , katten, konijnen en kleine knaagdieren. We behandelen geen paarden of  landbouwhuisdieren bestemd voor humane consumptie.
  • Behandeling geschiedt bij voorkeur op afspraak, er is dan ruim tijd voor u en uw huisdier. Van maandag t/m vrijdag is er van 11-12u een inloopspreekuur waarvoor geen afspraak hoeft te worden gemaakt.
  • U kunt bij Dierenkliniek Meppel betalen met contant geld of per pin. Elke 20 euro die u afrekent krijgt u een stempel op uw spaarkaart.  Sparen kan vanaf 1 januari 2018 ook via de app! Voor elke euro die u afrekent, krijgt u 1 punt. Punten zijn inwisselbaar voor korting of leuke producten.
  • Alleen bij uitzondering en na overleg is het mogelijk een factuur mee te krijgen om over te maken, betaling geschiedt altijd binnen 14 dagen na factuurdatum.
  • Indien een behandeling te duur is voor een cliënt en deze wenst dit toch, kan er bij uitzondering en na overleg het bedrag in delen worden voldaan. Hierbij wordt 10% toeslag over het totaal berekent.
  • Deelbetaling is niet mogelijk onder de €100,=
  • Voor cliënten die niet uit de regio ( binnen 30 km) komen geldt dat er geen betaling op rekening mogelijk is.
  • Betaling op rekening alleen op vertoon van ID - kaart.
  • Voor cliënten die onder bewindvoering vallen, geldt dat zij op vertoon van de gegevens van de bewindvoerder en na overleg door ons met de bewindvoerder, de facturen rechtstreeks via bewind kunnen laten voldoen.
  • Op vertoon van een geldig verzekeringsbewijs is het mogelijk de factuur mee te krijgen, zodat deze spoedig naar verzekering verstuurd kan worden. Na betaling krijgt u áltijd een factuur mee indien gewenst.
  • Indien cliënten een betalingsachterstand hebben, kan een behandeling in de kliniek geweigerd worden.  In geval van nood zal de dierenarts dan kiezen voor de goedkoopste behandeling.
  • Dierenkliniek Meppel biedt een aantal gratis services aan, zoals het puppy- of kittenspreekuur, gebitscontroles en seniorencheck. Ook informatieavonden zijn gratis toegankelijk
  • Bij betalingsachterstand worden geen gratis services meer verleent.  Zodra betaling voldaan is kan dit weer hervat worden.
  • Voor Cattery’s en Kennels  (vanaf 5+ dieren) is het mogelijk een  aparte betaling - en kortingsafspraak te maken. Dit op basis van te verwachten jaaromzet.
  • Buiten openingsuren worden uitsluitend zieke dieren behandeld.   
  • Er is 24/7 een dierenarts bereikbaar. Er is een gedeelde dienstregeling met Dierenkliniek Steenwijk. Het kan dus voorkomen dat u buiten openingsuren met een spoedgeval naar Dierenkliniek Steenwijk toe moet. 
  • Buiten openingsuren wordt een toeslag berekent op het normale consulttarief.
  • Iedereen die zich houdt aan bovengenoemde huisregels is welkom bij Dierenkliniek Meppel, op voorwaarde dat men zich fatsoenlijk gedraagt tegenover het personeel en de andere cliënten. Zo niet, dan worden deze personen verzocht weg te gaan. Voor calamiteiten zijn er camera’s opgehangen in de kliniek. Beelden worden vrijgegeven aan politie bij ongeregeldheden.
  • Soms is het nodig dat een ziek dier in de kliniek verblijft gedurende 1 of meerdere dagen/nachten. Er is ’s nachts geen personeel aanwezig om bij de dieren te blijven. Zij worden wél goed onder controle gehouden door de dienstdoende dierenarts d.m.v. cameratoezicht en regelmatige controles.
  • De eigenaar van een opgenomen ziek dier mag deze in overleg  komen bezoeken.
  • Een deel van de tarieven is te vinden op de website www.dkmeppel.nl, voor ander prijsopgaves kunt u telefonisch of per e-mail contact opnemen. Indien er een kostenraming is gemaakt zal de betreffende dierenarts zich zoveel mogelijk aan deze raming houden. Toch is mogelijk dat een eindbedrag afwijkt, omdat er tijdens een operatie of gebitsbehandeling onvoorziene complicaties kunnen voordoen. Bij grote afwijkingen zal altijd eerst contact worden opgenomen voor akkoord.
  • Voor vragen of opmerkingen over onze regels en werkwijzen kunt u bellen met : 0522-745006 of mailen naar info@dkmeppel.nl