Huisregels

Huisregels Dierenkliniek Meppel – 1 januari 2022

  • Bij Dierenkliniek Meppel worden alleen gezelschapsdieren behandeld, zoals honden , katten, konijnen en kleine
    knaagdieren. We behandelen geen paarden of landbouwhuisdieren bestemd voor humane consumptie.
  • Behandeling geschiedt op afspraak, er is dan ruim tijd voor u en uw huisdier.
  • U kunt bij Dierenkliniek Meppel betalen met contant geld of per pin. Voor elke euro die u afrekent krijgt u 1 spaarpunt
    in het spaarsysteem in de app van Dierenkliniek Meppel.
  • Alleen bij uitzondering en na overleg (vooraf) is het mogelijk een factuur mee te krijgen om over te maken, betaling
    geschiedt dan altijd binnen 14 dagen na factuurdatum. Dit geldt alleen voor onvoorzien acute kosten igv ziekte en nooit
    voor preventieve handelingen zoals vaccinaties of medicatie en voer.
  • Bij op rekening betalen worden administratiekosten rekening gebracht.
  • Deelbetaling is niet mogelijk onder de €100,= . Bij deelbetaling wordt er 10% kosten berekent over het totaal van de
    factuur.
  • Betaling op rekening alleen op vertoon van ID – kaart.
  • Blijft een betaling, ondanks gemaakte afspraken, uit, dan wordt de factuur uitbesteedt aan incassobureau Medicas. U
    kunt hun voorwaarden vinden op: https://medicas.net . U moet dan rekening houden met extra incassokosten bovenop
    het factuur bedrag.
  • Voor cliënten die onder bewindvoering vallen, geldt dat zij op vertoon van de gegevens van de bewindvoerder en na
    overleg door ons met de bewindvoerder, bij akkoord de facturen rechtstreeks via bewind kunnen laten voldoen zonder
    extra administratiekosten.
  • Indien cliënten een betalingsachterstand hebben, kan een behandeling in de kliniek geweigerd worden.
    In geval van nood zal de dierenarts dan kiezen voor de goedkoopste behandeling.
  • Bij betalingsachterstand worden geen gratis services meer verleent (zoals controles). Zodra betaling voldaan is kan dit
    weer hervat worden.
  • Voor Cattery’s en Kennels (vanaf 5+ dieren) is het mogelijk een aparte betaling – en kortingsafspraak te maken. Dit op
    basis van te verwachten jaaromzet.
  • Buiten openingsuren worden uitsluitend zieke dieren behandeld.
  • Behandeling van huisdieren bij mensen thuis geschiedt alleen in overleg en nooit buiten openingsuren.
  • Buiten openingsuren wordt een toeslag berekent op het normale consult – en behandelingstarief. Zie tarievenlijst.
  • Buitenopeningsuren heeft Dierenkliniek Meppel een samenwerkingsverband met Dierenkliniek Steenwijk en
    Dierenkliniek de Woldberg te Tuk. Het kan gebeuren dat u voor een spoedgeval naar eén van deze klinieken moet. De
    behandeling geschiedt dan in overleg met hen en volgens hun eigen tarieven en huisregels.
  • Iedereen die zich houdt aan bovengenoemde huisregels is welkom bij Dierenkliniek Meppel, op voorwaarde dat men
    zich fatsoenlijk gedraagt tegenover het personeel en de andere cliënten. Zo niet, worden deze personen verzocht weg
    te gaan. Voor calamiteiten zijn er camera’s opgehangen in de kliniek. Beelden worden vrijgegeven aan politie bij
    ongeregeldheden.
  • In de kliniek zijn honden in de wachtruimte altijd aangelijnd. Katten behoren in een reismand te verblijven of zijn
    aangelijnd.
  • Soms is het nodig dat een ziek dier in de kliniek verblijft gedurende 1 of meerdere dagen/nachten. Er is ’s nachts geen
    personeel aanwezig om bij de dieren te blijven. Zij worden wél goed onder controle gehouden door de dienstdoende
    dierenarts d.m.v .cameratoezicht en regelmatige controles.
  • De eigenaar van een opgenomen ziek dier mag deze in overleg komen bezoeken.
  • Een deel van onze tarieven is te vinden op de website https://.dkmeppel.nl, voor andere prijsopgaves kunt u telefonisch
    of per e-mail contact opnemen. Indien er een kostenraming is gemaakt zal de betreffende dierenarts zich zoveel
    mogelijk aan deze raming houden. Toch is het mogelijk dat een eindbedrag afwijkt, omdat er tijdens een operatie of
    gebitsbehandeling onvoorziene complicaties kunnen voordoen. Bij grote afwijkingen zal altijd eerst contact worden
    opgenomen voor akkoord.
  • Om uw huisdier te mogen behandelen dient deze te zijn ingeschreven bij ons, wij behandelen uw gegevens met respect
    en volgens de AVG, zullen wij die niet delen met derden, zonder uw toestemming. Een reden om de gegevens te delen,
    is indien dit noodzakelijk is voor behandeling van uw huisdier door een collega buiten openingsuren of bij een
    specialist. Zonder inschrijving mogen wij uw huisdier niet behandelen.
  • Bij inschrijving gaat u akkoord met onze huisregels. Voor vragen of opmerkingen over onze regels en werkwijzen kunt u
    bellen met : 0522-745006 of mailen naar info@dkmeppel.nl
Aangepaste openingstijden

Maandag 25 december (Eerste Kerstdag) zijn wij de hele dag gesloten.
Dinsdag 26 december (Tweede Kerstdag) zijn wij de hele dag gesloten.
Maandag 01 januari 2024 (Nieuwjaarsdag) zijn wij de hele dag gesloten.

Denkt u op tijd aan het ophalen van medicatie en voeding voor uw huisdier?
Op dit moment zijn de levertijden helaas erg onvoorspelbaar.

Wij werken uitsluitend op afspraak!
Voor spoedgevallen zijn wij 24/7 bereikbaar op tel. nr. 0522-745006
U wordt doorverbonden met een dienstdoende dierenarts. Buiten openingstijden kan het zijn dat dit een dierenarts van Anicura in Steenwijk is, wij werken nauw samen met beide klinieken.